2n Fòrum XESVIC

Aquest dijous dia 5 de març prop de 80 alumnes de primària i secundària de diferents escoles de Vic van participar al 2n Fòrum de la XESVIC, acompanyats per una vintena de mestres, celebrat a l’escola de música de Vic

Durant el fòrum tothom ha treballat la temàtica dels residus i de la recollida selectiva a la ciutat. Per grups, els alumnes han pogut conèixer quina és la realitat dels residus que generem a la ciutat i quina hauria de ser. A partir d’aquí han buscat quins eren els motius pels quals molta gent no recicla i han buscat solucions i respostes per tal de convèncer-los. Finalment han elaborat un petit vídeo o espot amb la seva proposta per millorar la recollida selectiva. Podeu visualitzar els vídeos en aquesta mateixa plana.

Per la seva part els mestres que han participat en la trobada han escenificat un petit judici amb arguments a favor i en contra de la recollida selectiva, per tal d’acabar generant propostes de millora entre tots.

La participació de tots ha estat molt activa i han sortit propostes molt interessants.

Al finalitzar la jornada, el regidor de medi ambient, Josep Rafús, ha dirigit unes paraules als assistents, animant-los a fer realitat una millor recollida selectiva dels residus a Vic i agraint-los el seu esforça i participació

El Fòrum és un espai de trobada de nois i noies de diferents centres que treballen el tema de la sostenibilitat i el medi ambient a través d’un projecte propi i que formen part de la Xarxa d’Escoles per la Sostenibilitat de Vic. Es realitza cada 2 anys.

L’activitat ha comptat amb la col·laboració dels alumnes de la casa d’oficis de l’Ajuntament de Vic, en concret de dinamització sociocultural i de cuina. Aquests darrers han elaborat un esmorzar saludable i totalment lliure de residus.