Educació Emocional

Enguany, el claustre de l’Escola Vic Centre ha iniciat la formació interna “L’educació emocional a l’aula”, que inclou l’aprenentatge de diverses tècniques i potenciar la reflexió individual i col·lectiva sobre diferents aspectes de l’àmbit afectiu i relacional.

L’objectiu és modificar la pròpia mirada sobre la realitat, millorar significativament en l’acompanyament emocional dels alumnes, així com, contribuir al desenvolupament de competències emocionals dels alumnes al llarg de la seva escolarització.

Per l’escola, és una prioritat iniciar una transformació profunda que s’inicia en el mateix individu i posteriorment, es trasllada a l’entorn proper, per la qual cosa, donat que creiem fermament que molts dels problemes amb els quals ens enfrontem tenen un substrat emocional, considerem imprescindible treballar per contribuir al benestar d’aquells amb qui ens relacionem i treballem.

L’analfabetisme emocional es manifesta en la incapacitat per gestionar-se, relacionar-se adequadament, la intolerància a la frustració… Ha esdevingut quotidià en els nostres temps, tanmateix és també l’escola qui ha d’incloure com a pilar del procés educatiu, la formació emocional.