Pla anual

La finalitat de l’educació és contribuir al desenvolupament emocional i afectiu, físic i motor, social i cognitiu dels infants en col·laboració amb les seves famílies, proporcionant-los un clima de confiança on se sentin acollits i amb expectatives d’aprenentatge.

L’Educació Infantil afavoreix el desenvolupament de les capacitats i la seva interrelació, ha de permetre el creixement integral dels nens i les nenes com a persones, amb uns aprenentatges continuats i progressius, que seguiran en l’etapa d’Educació Primària amb l’adquisició de les competències bàsiques que ha d’assolir l’alumnat en finalitzar l’educació obligatòria.

En el procés d’ensenyament-aprenentatge tindrem en compte els següents principis educatius:

-       Enfocament globalitzador de l’aprenentatge. Oferir els aprenentatges de la manera més semblant a com, els infants, troben la realitat; evitant la dispersió d’activitats i la proposta de tasques desvinculades entre sí.

-       Aprenentatge significatiu. Relacionar el que ja saps amb el que s’aprendrà.

-       Estimulació sensorial. Educar els sentits dels nens a través d’exercicis multisensorials de discriminació, observació i manipulació, per tal de desenvolupar les capacitats cognitives.

-       Clima afectiu i de seguretat. Donar seguretat i confiança al nen i la nena, i així facilitar les interaccions i l’adaptació a l’escola.

-       Individualitat. Educar tenint en compte les capacitats dels alumnes, respectant el seu ritme d’aprenentatge, de maduresa i de desenvolupament.

-       Socialització. A l’escola s’apliquen normes de conducta i responsabilitats iguals al model de societat; a través de la cooperació, l’ajuda als altres, la responsabilitat, la participació i la disciplina.

A continuació podeu consultar el Pla anual: Pla anual 2015 sf